Verkkokauppa myytävänä

Ostimme Starkidsin, sillä aikeissamme oli perustaa verkkokauppa ja halusimme harjoitella valmiilla verkkokaupalla, tuotteilla ja yhteistyökumppaneilla. Nyt tuo toinen verkkokauppa (ja itse asiassa kolmaskin) on perustettu ja Starkids saa puolestamme jatkaa ahkerammissa käsissä.

Lastentarvikkeiden liiketoiminta on siitä hyvä aloittelijalle, että kohderyhmä on suhteellisen helposti tavoitettavissa somessa (Starkidsin FB-sivulla on noin 3500 seuraajaa) ja tuotteet eivät ole vaikeita ymmärtää. Varsinaisia sesonkituotteita on vähän ja riskit ovat minimaaliset.

Kenelle verkkokauppiaan ura sopii?

Mikäli kaupasta haluaa päätoimisen elannon, pitää siihen toki panostaa hurjasti enemmän. Me emme ole siihen valmiita, sillä olemme nyt ihan toisella alalla.

Parhaimmillaan verkkokaupan pyörittäminen on erittäin opettavaista ja tuottavaa liiketoimintaa, joka sopii monenlaiseen elämäntilanteeseen. Jos olet lapsen kanssa kotona, pystyt varmasti lapsen päiväunien aikana päivittämään somemainonnan tai lähettämään tilaukset.

Meillä liiketoiminnassa ovat mukana myös teini-ikäiset lapsemme, joten harjoitamme verkkokaupan kautta myös yrittäjyyskasvatusta. Pakko myöntää, että somen osalta välillä lapset opettavat aikuisia. =)

Parhaiten lastentarvikkeiden verkkokauppa sopii hänelle, joka on jo muutenkin mukana genressä ja haluaa esimerkiksi kirjoittaa (tai ylläpitää) lapsiperheaiheista blogia.

Mitä verkkokauppa maksaa?

Minulle tuli yllätyksenä, että pienten verkkokauppojen osalta puhutaan erittäin (!) maltillisista hinnoista. Meidän kohdallamme hinta on alle 2.000 € + varaston arvo. Käytännössä puhumme siis summasta, johon monella on mahdollisuus, eikä yrityksen vuoksi tarvitse pantata taloa.

Mitä verkkokaupan hintaan sisältyy?

  • Valmis verkkokauppa maailman yleisimmillä työkaluilla (WordPress & WooCommerce)
  • Verkkokauppaan integroitu Chat-työkalu (ei tällä hetkellä käytössä)
  • Verkkokauppaan integroitu sähköpostimarkkinointi
  • Järkevä ja maltillinen varasto
  • Yhteydet tavarantoimittajiin, jotka lähettävät tuotteet suoraan loppuasiakkaalle
  • Ammattilaisen suunnittelema visuaalinen ilme: logo, markkinointimateriaalit
  • Asiakasrekisteri esimerkiksi sähköpostimarkkinointia varten
  • Facebook- ja Instagram-sivut
  • Domain-nimi ja aputoiminimi (oman yrityksen tilanteen mukaisesti)
  • Nykyisten kauppiaiden tuki ainakin vuoden loppuun asti

Riski on todella pieni, miksi et kokeilisi? Meillä verkkokauppiaan ura on muuttanut elämän ja tuonut lisää vaihtoehtoja, kun mietimme mitä haluamme elämässä tehdä ja missä esimerkiksi haluamme asua.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *